مجله پزشکی-سلامت ایرانیان آمریکا
ads

ارتباط اساسی بین نوشیدن آب و از دست دادن وزن

تاریخ ارسال : ۲۲ مهر ۱۳۹۸

آب یکی از مهم ترین منابع اساسی حیات است که زندگی موجودات زنده بدون آن نا ممکن می باشد. در حدود ۷۱% از سطح کره زمین را آب پوشانده است و تقریبا بین ۵۰ تا ۶۵% از بدن انسان نیز از آب تشکیل شده است. همچنین سلول های بدن ما برای کارکرد موثر به آب نیاز دارند. وقتی بدن ما آب از دست می دهد (Dehydration)، کارآیی موثر خود را از دست می دهد، سوخت وساز (متابولیسم) بدن ما کند می شود و به همین صورت کارکرد مغز نیز کاهش می یابد. آب باعث افزایش سوخت و ساز بدن و بهبود تمرکز می شود.

گاهی از اوقات، بدن ما تشنگی را به گرسنگی تعبیر و ترجمه می کند و باعث می شود ما احساس گرسنگی کنیم. مصرف آب کافی و اجتناب از تشنگی به ما کمک می نماید که این احساس گرسنگی را کنترل کنیم و احساس سیری نماییم.
نوشیدن آب برای دستگاه گوارش و دستگاه ادراری ما نیز سودمند است. نوشیدن آب جلوی یبوست و تشکیل سنگهای کلیوی را می گیرد. نگه داشتن بدن در حالت کم آبی برای زمان های طولانی، از دلایل اساسی ایجاد سنگهای کلیوی است. آب کمک می کند که بدن ما در حالت طبیعی و متعادل باقی بماند.

میزان آبی که بدن ما نیاز دارد، بر اساس وزن افراد متفاوت است. بیشتر افراد به طور میانگین به ۶۴ اونس (حدود ۸۹/۱ لیتر) آب در شبانه روز نیاز دارند. در مورد این که این میزان آب برای شما کافی است یا نه، می توانید با پزشک تان مشورت کنید.
یک روش مناسب برای نوشیدن آب کافی در طی روز این است که همیشه یک بطری آب همراه خود داشته باشید و اندازه گیری کنید که چند بار باید این بطری را پر نمایید تا به میزان آبی که باید بنوشید، برسید. هر بار میزان کمی آب بنوشید و این کار را به طور مداوم در طول روز انجام دهید.

هر روز صبح به جای نوشیدن قهوه و چای، یک لیوان آب خنک بنوشید و ببینید که این کار چگونه به شما کمک می کند که میزان سوخت و ساز بدن و تمرکز خود را در طول روز بالا ببرید.

 

دکتر سپهر لاله زاری
جراح عمومی و متخصص در روش های
پیشرفته کم تهاجمی در درمان چاقی

 

کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

ارسال نظر

  • مینامحمدی گفت:

    مطالب مفید بود.سپاس .
    جایی مطالعه کردم برای کاهش وزن وغلبه برحس گرسنگی ازدتوکسی میوه هااستفاده کنیم .
    مثلالیمو روبرش زده وداخل اب قراربدهیم ازاون اب طعم دارشده استفاده کنیم یاهرمیوه دیگ.

    • admin گفت:

      صبح ناشتا آب ولرم و چند قطره لیموترش برای بهبود کارکرد گوارش که اثر لاغری هم دارد.