مجله پزشکی-سلامت ایرانیان آمریکا
ads

همه چیز درباره ویتامین E؛ از نحوه مصرف تا عوارض و مزایا

تاریخ ارسال : ۲۵ دی ۱۴۰۱

ویتامین E چیست

دریافت کافی ویتامین ای (E) برای سلامتی بسیار ضروری بوده و نقشی مهم در عملکرد بدن ایفا می‌کند. اما، خیلی‌ از افراد هنگام مصرف این ویتامین چه از منابع غذایی و چه از قرص یا کپسول ویتامین ای (E) دچار اشتباه می‌شوند. ازاین‌رو، در ادامۀ این مطلب از سری مطالب اطلاعات دارویی سایت سیب قصد داریم ببینیم ویتامین E چیست و به بهترین منابع غذایی، خواص، عوارض کمبود و همچنین عوارض مصرف زیاد آن اشاره کنیم؛ در ادامه با ما همراه باشید.

ویتامین E چیست؟

ویتامین E یک ریزمغذی ضروری برای سلامتی است که در دستۀ ویتامین‌های محلول در چربی قرار می‌گیرد. علاوه بر این، این ویتامین به‌عنوان یک آنتی‌اکسیدان نیز شناخته می‌شود؛ آنتی‌اکسیدان‌ها خواص بسیاری برای سلامتی دارند که در بخش‌های بعد به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

بهترین منابع ویتامین e

از بهترین منابع غذایی که خواص ویتامین ای (E) را برای شما به ارمغان خواهند آورد می‌توان به روغن گیاهک گندم (Wheat Germ)، روغن آفتابگردان، تخمۀ آفتابگردان، بادام، فندق، بادام هندی، آووکادو، مانگو، اسفناج و غذاهای غنی‌شده با این ویتامین مانند سریال‌های صبحانه اشاره کرد.

علاوه بر منابع غذایی، مکمل‌های این ویتامین نیز می‌توانند برای برطرف‌کردن کمبود آن استفاده شوند. این مکمل‌ها معمولاً در دوزهای مختلف به دو شکل قرص و کپسول در داروخانه‌ها به فروش می‌رسند که از رایج‌ترین آن‌ها می‌توان به قرص یا کپسول ویتامین ای (E) ۴۰۰ اشاره کرد.

همچنین بخوانید
ویتامین e در چه چیزهایی وجود دارد؟

ویتامین ای برای چی خوبه؟

باتوجه‌به اینکه معمولاً در مقایسه با سایر ویتامین‌ها خیلی کمتر به ویتامین ای پرداخته می‌شود، این سؤال که ویتامین ای برای چی خوبه بسیار پرسیده می‌شود. همان ‌طور که گفته شد، ویتامین E خواص و فواید زیادی برای سلامتی دارد. بهره‌گیری از برخی فواید این ویتامین تنها از طریق منابع غذایی امکان‌پذیر بوده؛ اما، برای دستیابی به سایر خواص این ویتامین تفاوتی بین مصرف منابع غذایی و قرص یا کپسول ویتامین E وجود ندارد. ازجمله خواص ویتامین ای برای سلامتی عبارت‌اند از:

محافظت از سلول‌های بدن با مصرف ویتامین ای

یکی از اصلی‌ترین خواص ویتامین ای این است که به‌دلیل خاصیت آنتی‌اکسیدانی می‌تواند از سلول‌ها در برابر آسیب ناشی از مواد شیمیایی مضر (موسوم به رادیکال‌های آزاد) که معمولاً در اثر سوخت‌وساز درون ‌سلولی، آلودگی هوا، سیگارکشیدن و اشعه ماوراءبنفش به وجود می‌آیند محافظت می‌کند.

رادیکال‌های آزاد همچنین ممکن است خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و انواع سرطان را افزایش دهند. البته اگر قصد دارید از ویتامین ای جهت بهره‌بردن از خواص آنتی‌اکسیدانی آن استفاده کنید مکمل این ویتامین نمی‌تواند کمک چندانی به شما بکند و حتماً باید به سراغ منابع غذایی بروید.

تقویت سیستم ایمنی با ویتامین e

از دیگر فواید ویتامین E می‌توان به نقش آن در تقویت سیستم ایمنی در برابر باکتری‌ها و ویروس‌ها اشاره کرد. این ویتامین همچنین با گشادکردن عروق خونی باعث جلوگیری از افزایش فشارخون و ایجاد لخته خون خواهد شد. علاوه بر این‌ها، نرمال‌بودن سطح ویتامین ای (E) خون ممکن است تا حدی جلوی اثرات مضر کلسترول اضافی در بدن را نیز بگیرد.

ویتامین ای برای چی خوبه

ترمیم پوست یا مالیدن کپسول ویتامین e به صورت

به‌دلیل خاصیت آنتی‌اکسیدانی، استفاده از روغن یا ماسک ویتامین E می‌تواند بافت آسیب‌دیدۀ پوست را بهبود ببخشد. ویتامین ای همچنین در ساخت کلاژن و بهبود بافت پوست نیز نقش دارد و ویتامین E برای زنان یکی از پراستفاده‌ترین ویتامین‌هاست.

برخی محصولات آرایشی و پوستی نیز از خواص ویتامین E برای چاق‌کردن صورت خبر می‌دهند که البته شواهد محکمی برای پشتیبانی از ادعا آن‌ها در دسترس نیست.

کمبود ویتامین E

کمبود این ویتامین به‌ندرت در افراد سالم اتفاق می‌افتد؛ اما، می‌تواند باعث آسیب به اعصاب و عضلات شود. این آسیب ممکن است به بی‌حسی دست‌ و پا، اشکال در کنترل حرکات بدن، ضعف عضلانی، تضعیف سیستم ایمنی و ضعف بینایی منجر شود.

قرص یا کپسول ویتامین E را چند روز یکبار بخوریم؟

فرم طبیعی ویتامین ای از نوع ساختنی آن مؤثرتر و مفید‌تر بوده و بهتر است که نیاز روزانۀ فرد حتی‌الامکان از منابع طبیعی تأمین شود. میزان نیاز روزانۀ افراد بالغ به ویتامین ای در حدود ۱۵ میلی‌گرم در روز معادل ٫۷ ۲۲ واحد بین‌المللی (IU) است؛ دوز ماهیانه این مقدار تقریباً با یک‌ونیم عدد قرص یا کپسول ویتامین ای ۴۰۰ برابر خواهد بود.

بنابراین، اگر کمبود این ویتامین را دارید و می‌خواهید سطوح این ویتامین را در بدن خود را افزایش دهید احتمالاً مصرف نیمی از یک کپسول ویتامین ای ۴۰۰ IU در ماه برای شما کافی خواهد بود. البته پزشک شما می‌تواند دوز دقیق را بر اساس شرایط سلامت و تغذیه‌ای شما برایتان تجویز کند.

اینکه باید قرص ویتامین E را چند روز یکبار بخوریم بستگی به شرایط و هدف مصرف ما دارند. در شرایط خاصی ممکن است نیاز به مصرف دوزهای بالاتر این ویتامین باشد و لازم باشد یک روز درمیان یا هر دو روز یک بار یک قرص 400 واحدی از این ویتامین را مصرف کرد. باید توجه داشته باشید که، مصرف دوزهای بالای این ویتامین می‌تواند منجر‌به مسمومیت و ایجاد مشکلات جدی برای سلامت شما شود.

قرص ویتامین E را چند روز یکبار بخوریم

عوارض قرص ویتامین E

همان ‌طور که پیش‌تر به آن اشاره کردیم، ویتامین ای (E) یک نوع ویتامین محلول در چربی بوده و مقدار اضافی آن از طریق ادرار دفع نشده و در کبد ذخیره خواهد شد. ازاین‌رو، مصرف بیش از اندازۀ مکمل و قرص ویتامین E می‌تواند عوارضی جدی را برای بدن به همراه داشته باشد.

البته عوارض قرص ویتامین e نسبت به سایر ویتامین‌های محلول در چربی مانندA ،K وD کمتر است؛ زیرا بدن تحمل مقادیر نسبتاً بالای ویتامین ای (E) را دارد. ازجمله عوارض قرص ویتامین E عبارت‌اند از:

  • افزایش خطر انعقاد خون بعد از جراحت؛
  • بالابردن ریسک خون‌ریزی مغزی و سکته مغزی؛
  • افزایش ریسک ابتلا به سرطان پروستات؛
  • مسمومیت ویتامین.

باید گفت که، عوارض کپسول ویتامین E تنها در شرایطی به وجود می‌آیند که مصرف این ویتامین از دوز توصیه‌شده و تجویزشده پزشک فراتر باشد؛ بنابراین، با رعایت دوز توصیه‌شده می‌توانید بدون هیچ نگرانی به مصرف قرص یا کپسول ویتامین E خود ادامه دهید.

پیشگیری و درمان مسمومیت با قرص ویتامین E

بهترین راه برای بهره‌مند‌شدن از فواید ویتامین E و در عین حال پیشگیری از مسمومیت این است که دوز مصرفی خود از منابع غذایی و همچنین قرص این ویتامین را زیر 1000 میلی‌گرم در روز نگه دارید. متأسفانه، بسیاری از افراد تصور می‌کنند که مسمومیت با این ویتامین تنها از طریق مکمل امکان‌پذیر است؛ اما، بسیار مهم است که توجه کنید منابع غذایی ویتامین ای (E) نیز می‌توانند شما را مسموم کنند.

درمان مسمومیت خفیف تنها با توقف مصرف دارو صورت خواهد گرفت؛ اما، مسمومیت‌های شدیدتر نیاز به درمان و دریافت دارو خاص دارند. روش درمانی و داروی موردنیاز را پزشک معالج بر اساس چگونگی تأثیر مسمومیت بر بدن تعیین خواهد کرد.

همچنین بخوانید
آیا مصرف ویتامین ها و مکمل ها به رشد مو کمک می کند؟

تداخل دارویی ویتامین E

افرادی که داروهای ضد انعقاد خون مصرف می‌کنند بهتر است بدون نظر پزشک از مکمل‌های ویتامین E استفاده نکنند؛ زیرا ممکن است خطر خون‌ریزی در آن‌ها افزایش پیدا کند. استفاده از مکمل‌های قوی ویتامین ای (E) همچنین می‌تواند تأثیر داروهای شیمی‌درمانی را نیز کاهش دهد.

به علاوه، ممکن است در برخی مبتلایان به سرطان سینه دوز بالای این ویتامین با دارو تاموکسیفن که برای درمان این بیماری استفاده می‌شود تداخل ایجاد کند. ویتامین E می‌تواند عملکرد داروی رد پیوند سیکلوسپورین را در افرادی که به تازگی پیوند عضو انجام داده‌اند نیز دچار تداخل کند.

ویتامین e را کی بخوریم ؟

ویتامین E یک ریزمغذی ضروری برای سلامت و عملکرد بدن است. دریافت این ویتامین از منابع غذایی می‌تواند نیاز روزانۀ بدن را برطرف کند؛ اما، مصرف مکمل که معمولاً به شکل قرص یا کپسول است به افرادی که کمبود ویتامین E دارند توصیه می‌شود. متداول‌ترین نوع مکمل این ویتامین، کپسول یا قرص ویتامین ای ۴۰۰ IU بوده که از طریق داروخانه‌ها قابل تهیه است.

چنانچه درمورد ویتامین ای سؤالی دارید، در قسمت نظرات سؤالات خود را مطرح کنید تا پزشکان سایت سیب پاسخ‌گوی شما باشند.

 

سوالات متداول در مورد تاثیر ویتامین e

مالیدن ویتامین ای روی پوست باعث چاقی پوست می‌شود؟

خیر. اما ممکن است پوست آسیب‌دیده را ترمیم کند.

روزی چند بار قرص ویتامین ای بخوریم؟

میزان نیاز روزانۀ افراد بالغ به ویتامین ای در حدود ۱۵ میلی‌گرم در روز معادل ٫۷ ۲۲ واحد بین‌المللی (IU) است؛ دوز ماهیانه این مقدار تقریباً با یک‌ونیم عدد قرص یا کپسول ویتامین ای ۴۰۰ برابر خواهد بود.

مصرف زیاد ویتامین ای عوارض دارد؟

بله. می‌تواند باعث مسمومیت شود.

ویتامین ای در کاهش یا افزایش وزن تأثیر دارد؟

خیر. هیچ تأثیر مستقیمی بین ویتامین ای و کم یا زیادشدن وزن وجود ندارد.

 

 

منابع

healthline.com

ods.od.nih.gov

webmd.com

 

 

کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

ارسال نظر

  • فاطمه قربانی گفت:

    سلام قرص ویتامین E زوایت 400 چه مدت باید استفاده کنیم تا تاثیر ببینم و برای بدنمون ضرر نداشته باشه

  • مهدی جوادی گفت:

    سلام دکتر برایم ویتامین e تجویز کرده بنده یک هفته است واکسن کرونا زدم می توانم ویتامینها را بخورم

  • مهدی جوادی گفت:

    سلام دکتر برایم ویتامین 400e تجویز کرده بنده یک هفته است واکسن کرونا زدم می توانم ویتامینها را بخورم

  • Yahya nosrati گفت:

    سلام خانم دکتر،آرزوی سلامتی برای شما دارم.۵۴ سال دارم .مهندس شیمی و شاغل هستم.مولتی ویتامین مورد تایید کدام است. باتشکر

    • admin گفت:

      حتما باید با نظر پزشک و با بررسی بیماری های احتمالی زمینه ای و سن شما تجویز بشه

  • اکبر محمدپور گفت:

    توضیحات عالی بود سپاس

  • رضا گفت:

    سلام
    خوردن ویتامین ای ۴۰۰ واحدی تا چه مدت بی خطر است ؟
    حدود ۲ سال است ویتامین ای ۴۰۰ مصرف میکنم ، برای پروساات اشکالی ندارد

    • admin گفت:

      سلام
      با دوز ۴۰۰ برای دوره ای محدود کفایت میکنه ولی نه ۲ سال. نیازی نیست ادامه بدید چون خطر مسمومیت را ممکنه بالا ببره

  • علی پرورده گفت:

    با سلام
    من چند وقتی در ورزش پرورش اندام بدنسازی فعالیت میکنم در قسمت پوست بدنم در قسمت بازو ها یه چروکیدگی یا ترکیدگی پوست ایجاد شده میخواستم بدونم از ویتامین E برای ترمیم پوست میتوانم استفاده کنم با تشکر

    • admin گفت:

      سلام، این چروک ها از کی ایجاد شدن. آیا سیاه رنگ هستند؟
      آیا مکمل یا هورمون خاصی مصرف میکنید؟

  • مهرداد رحیمی گفت:

    سلام خانم دکتر آیا خوردن کپسول ویتامین e پوست صورت رو سیاه میکنه ؟

  • مهرداد رحیمی گفت:

    ممنون خانم دکتر

  • Maya گفت:

    سلام ویتامین برا رحم وعفونتهای واژن هم درمان دارد؟؟

    • admin گفت:

      سلام خیر
      برای عفونت های واژینال حتما باید آنتی بیوتیک مصرف کنید.

  • فاطمه حاجی میری گفت:

    سلام خسته نباشید
    ویتامین رو باید روزانه مصرف کرد ؟
    و اینکه من قرص تیروئید و دیابت میخورم تداخل دارویی نداره ؟

  • ایران دلیران گفت:

    سلام من به خاطر کیست سینه هفته ای یکبار ویتامین ای مصرف می کنم الان کبد چرب گرید یک مبتلا شدم ربطی به مصرف ویتامین ای دارد

  • اسماعیل خالقی گفت:

    سلام من میوتونی دارم واژه فارسیش میشه(دیر ریلکس شدن عضلات)شامل تمام بدن میشه حتی حلق و چشما و زبان.میشه گفت ضعف عضلات دارم چون گاهی اوقات وقتی می ایستم زانو ها سست میشن یا وقتی با دست قوری رو برمیدارم دستم سست میشه و نمیتونم برش دارم.آیا مصرف ویتامین E به من کمک خواهد کرد؟

    • admin گفت:

      سلام برای مشکل شما بیشتر ویتامین های گروه ب کمک کننده هستند ولی درمان اصلی بیماری شما با توجه به اینکه پیشرونده هست استفاده از دارو های خاص و در صورت صلاحدید پزشک آنتی بادی های مونوکلونال هستند که حتما باید به موقع مصرف کنید. اگر بی اختیاری ادراری پیدا کردید حتما به پزشک مراجعه کنید

  • علی نبی زاده گفت:

    سلام
    آیا خوردن قرص ویتامین eدر کاهش ریزش مو تاثیر داره؟!ایا باعث سفیدی مو میشود؟!

    • admin گفت:

      سلام ویتامین های e و a از ویتامین های موثر در رشد مو هستند.
      جایی ندیدم باعث سفیدی مو بشه.

  • سعید شهرکی گفت:

    سلام.
    من روزی یک عدد ویتامین ای 400 استفاده میکنم.
    آیا زیاد است . اندازه مناسب مصرف چقدر هست؟
    تشکر

    • admin گفت:

      سلام کافیست. اگر مواد غذایی کافی دریافت میکنید نیاز به دوز بیشتری نخواهید داشت

  • شیما گفت:

    سلام، من کف پاهام پوست پوست میشه، حتی ناخن هام، و پاشنه پاهام ترک ترک هست. آیا ویتامین e رو استفاده کنم خوب میشه؟

  • Mjavad Gharayi گفت:

    سلام من کیست سینه دارم روزی چند بار باید ویتامین e استفاده کنم منظورم اینه که چند روزی باید استفاده کنم

    • admin گفت:

      اگر از پرل ۴۰۰ ویتامین ای استفاده میکنید یک الی ۲ بار در روز به مدت یک ماه کافیه چون خطر مسمومیت وجود داره.

  • Maryaaa گفت:

    سلام من کیست سینه وهم چنین خودایمنی تیروئید دارم وسالهاست ویتامین ای مصرف میکنم ولی گاهی به میل واختیار خودم یک ماه قطع میکنم ولی تا حالا متوجه مسمومیت نشدم البته مرتب چکاپ میرم وازمایشات روتین میدم مشکل و خاصی ندارم آیا اینگونه مصرف کردن مضرره علایم مسمومیت با ای چیست ؟

    • admin گفت:

      اگر از پرل ۴۰۰ ویتامین ای استفاده میکنید یک الی ۲ بار در روز به مدت یک ماه کافیه چون خطر مسمومیت وجود داره.

  • هادی کفراشی گفت:

    سلام من آخر شب قبل خواب یک عدد ویتامین eمیخورم.زمانش میخواستم ببینم خوبه ؟

  • مسعود گفت:

    سلام
    بخاطر کبد چرب ، ویتامین ای با دوز چهارصد و هر دوازده ساعت یک عدد برام تجویز شده. ده روزه که استفاده میکنم منتها احساس سوزش معده و حس بی حالی دارم. این موضوع میتونه عارضه قرص مذکور باشه؟

  • علیرضا جوادی گفت:

    سلام مصرف روزانه یک قرص ویتامین e مشکلی ندارد؟

    • admin گفت:

      سلام شما اگر کمبود ویتامین e یا اختلال کبدی یا بیماری خاصی ندارید نیاز به مکمل ویتامین e هم ندارید فقط هفتگی یک قرص ۴۰۰ استفاده کنید کفایت میکنه

  • مهدی رستمی گفت:

    سلام من داروی هیدرو کرتیزون مصرف میکنم ویه مدتی میشه که کپسول ویتامین Eمصرف میکنم ولی پا ها وصورتم ورم کردن ایا امکان داره از مصرف ویتامین Eباشه

    • admin گفت:

      سلام، خیر به خاطر مصرف هیدروکورتیزون است.
      با نظر پزشک و با توجه به بیماری زمینه ای تان از کورتون دیگری استفاده کنید

  • جعفر خداپرست گفت:

    سلام، پدرم سال 92 پیوند کلیه شده، مجاز به استفاده از یک عدد قرص ویتامین E در ماه هست؟!

    • admin گفت:

      سلام اگر سیکلوسپورین مصرف میکنن نباید ویتامین e هم بخورند چون تداخل دارند.
      اگر مصرف نمیکنن ماهی یک عدد اوکیه

  • Fariba azimi گفت:

    سلام خانوم داکتر
    من مشکل ریزش مو و جلدی دارم آیا تابلیت ویتامین e مصرف کنم اشکالی ندارد؟

  • سیروس ملاقدیمی گفت:

    با سلام. من روزانه یکعدد ویتامین ای ۴۰۰ با یک آسپرین ‌و دو قرص متفورمین برای کاهش قند خون استفاده می کنم. زیر ناخن شصت پام خونریزی کرده و سیاه شده است، لطفا راهنمایی کنید. بیش از سه ماهه این دوز مصرفی رو استفاده می کنم

    • admin گفت:

      سلام به پزشک مراجعه کنید و دقیق معاینه بشید.
      دارو های مصرفی علت خونریزی ناخن شما نیستند ولی از نظر پای دیابتی حتما بررسی بشید

  • فاطمه خلیلی گفت:

    سلام وقت بخیر من میخاستم بدونم افراد عادی میتونن قرص ویتامین eمصرف کنند. دوز مصرفی و طرز مصرفش رو میگید؟

    • admin گفت:

      سلام یک فرد عادی معمولا دچار کمبود ویتامین e نمیشه و نیازی به مکمل ویتامین e هم نداره ولی میتونید هفته ای یا هر سه روز یک قرص 400 استفاده کنید

  • Marya گفت:

    تقریبا دو سال و نیم مصرف ویتامین ای زاویت ۱۰۰هرروز داشتم گاهی ای زاویت ۴۰۰ هفته ای ۳ بار
    چون کیست سینه داشتم
    چون ویتیلیگو دارم و درحال مصرف منوبنزون مثل اینکه پوستم مقاوم شده به خاطر مصرف زیاد ویتامین ای
    راهی هس که بتونم این ویتامین رو در بدنم کم کنم البته الان ۴ ماهه که مصرف نکردم
    ممنون میشم جوابم رو بدین

    • admin گفت:

      شما با مجوز متخصص پوست به شرطی که ویتیلگو کنترل شده میتونید دوز ویتامین e را کم کنید

  • فاطمه علی محمد گفت:

    سلام و احترام.ببخشید برای بهبود پوست صورت میشه یه مدت ویتامین e و زینک مصرف کنم؟ چه مدت مناسب است که دچار عوارض نشوم؟

    • admin گفت:

      میتونید مصرف کنید کلی خیلی امیدوار پاسخ گرفتن نباشید چون باید از ترکیبات دیگری هم استفاده کنید

  • سحر گفت:

    سلام وقت بخیر. میتونم ویتامین ای رو باشربت حل کنیم؟؟ برای دخترم 8سالش

  • محمد گفت:

    سلام در اثر ورزش بدنسازی در قسمت بالای بازو دچار کشیدگی و پارگی پوست شده ام برخی خطوط قرمز و برخی سفید هست آیا خوردن ویتامین e برای ترمیم تاثیر دارد ؟

  • Keyvan گفت:

    سلام
    ببخشید از قرص ویتامین e واسه بیماری واریکوسل هم میشه استفاده کرد ؟!

  • محمد گفت:

    سلام دکتر جان وقت بخیر
    بنده به علت چرب بودن خفیف کبد ،دکترم گفت که در روز دوتا قرص ویتامین e 400 مصرف کنم ،میخواستم بدونم مشکلی ایجاد نمیشه؟چون زیاد هست
    ممنون میشم پایخمو بدید

    • admin گفت:

      سلام برای کبد چرب شما راهکار اصلی کم کردن وزنه و ویتامین e با این دوز توصیه نمیشه

  • ای اس گفت:

    سلام
    برای درمان کم میلی در رابطه جنسی روزی یک قرص 400e هنگام غروب با غذا به مدت یک ماه کافی است یا بیشتر ؟

    • admin گفت:

      سلام میتونید مصرف کنید ولی بهتره قبلش یه آزمایش آنالیز اسپرم هم بدید

  • سیما گفت:

    سلام ، مصرف روزانه ویتامین ای health aid 400 IU برای بدنم ضرر داره؟؟؟
    من بدون تجویز پزشک مصرف کردم
    ویتامین E روی رنگ ادرار هم تاثیر میگذاره؟؟؟

  • آرزو خوب بخت گفت:

    سلام ایا مصرف ویتامین ای بر روی پوست می تواندسبب کهیر یا بثورات جلدی شود ؟

  • زهرا وصالی شربیانی گفت:

    سلام من فردا جراحی دندان دارم امروز ویتامین ای ۴۰۰ مصرف کردم پرانول ۱۰ هم مصرف میکنم شبا منعی برجراحی که ندارم

  • الهه نداف گفت:

    سلام داروی کبد چرب استفاده میکنم آیا باید همزمان ویتامین ای هم استفاده کنم

  • yaser گفت:

    ویتامین e بهتره قبل از جراحی مصرف نشه. بویژه کسی که کمبود ویتامین k داره. چون خونریزی رو تشدید می کنه

    • admin گفت:

      نکته جالبی بود 👍
      این اتفاق ظاهرا در دوز های بالای ویتامین e و در صورتی که به فرم مکمل استفاده بشه میفته

  • مهدی گفت:

    سلام من تومور شنوایی گوش داشتم عمل کردم برداشتم وبه دکتر گفتم وز وز گوشم قطع نشده بهم ویتامین E۴۰۰داده روزی یک بار کبدم هم چرب هست آیا مشکلی برای کبدم بیشتر مشکل ایجاد نمیکند

  • ستاره گفت:

    سلام من بخاطر کیست تخمدان دکتر روزی یک عدد ویتامین ای تجویز کرده اما گاهی از ناحیه قلب احساس درد می کنم می تونه از این دارو باشه

    • admin گفت:

      سلام خیر ربطی به ویتامین ای نداره
      ولی حتما باید براش به متخصص قلب و عروق مراجعه کنید تا ازتون شرح حال دقیق گرفته بشه و اقدامات لازم انجام بشه

  • فرشید گفت:

    سلام دکتر
    من دچار مسمومیت با ویتامین ای هستم یکبارم دکتر رفتم بهتر شدم اما الان با اینکه ویتامین استفاده نمیکنم باز مسموم شدم چکار باید انجام بدم ممنون

    • admin گفت:

      سلام حتما باید به متخصص گوارش مراجعه کنید
      مصرف ویتامین e را هم کلا قطع کنید

  • بیتا حاجی کرمی گفت:

    سلام سوال داشتم خدمتتون اینکه من ترک‌های پوستی زیادی روی باسن و ران پام هست که یسریش قرمز و یسری سفید آیا ویتامین eرپ بخورم یا روی پوستم بمالم ؟و اینکه هرروز باید بخورم یا هفته ای یک بار و اگه همراه با ویتامین d مصرف شود موردی دارد؟

    • admin گفت:

      سلام پیش از تجویز ویتامین e به متخصص پوست مراجعه و دقیقا بررسی و معاینه بشید

  • Mr.Tars گفت:

    سلام ، من همین الان حدود ساعت ۳ هست یک کپسول زرد رنگ ویتامین E خوردم اصلا هم از دورش خبر ندارم نمیدونم چنده و بعدش گفتم ببینم تو اینترنت آیا ضرری نداره واسم چون من هیچ ویتامینی کم ندارم هیچ مشکلی هم ندارم همینطوری الکی یه دونه خوردم الان اینو خوندم ترسیدم گفتم ببینم با این یه بار که مسموم نمیشم بد بخت شم؟ O_O

    • admin گفت:

      این سکبار باعث مسمومیت نمیشه، ولی واقعا چرا سرخود قرص ویتامین مصرف می کنید، حتی بدون اینکه نیازش و یا علائـم کمبود دیده بشه؟!!؟؟؟

  • منصور تربان گفت:

    سلام خسته نباشید من بیماری پسوریازیس دارم مصرف ویتامین e تاثیری داره رو بیماریم

    • admin گفت:

      سلام خیر
      برای پسوریازیس و اگر کمتر از ۲۰ درصد سطح بدن درگیر باشه درمان موضعی و معمولا ویتامین d به فرم موضعی تجویز میشه

  • زینب گفت:

    با سلام وقت بخیر
    من بشدت پوست بدنم خشکه و از شدت خشکی پوست با مراجعه به داروخانه ویتامین ای بهم دادن
    و گفتن میتونید روزی یک عدد مصرف کنید اما سوال اینجاست که اصلا برای درمان خشکی پوست فایده ای داره و اینکه اگر بدن نیاز نداشته باشه و خورده بشه عوارض داره؟ممنون از پاسخگویی شما

    • admin گفت:

      سلام خیر، همچنین چیزی نداریم.
      برای خشکی پوست با وازلین معمولی یا کرم های معمول توی بازار میتونید استفاده کنید.

  • خانم پارسا گفت:

    سلام
    متخصص زنان برای من با دوز بالا ویتامین E تجویز کردند بعد از مدتی یک غده چربی (لیپوما) در ناحیه پیشانی ام ظاهر شده ، آیا لیپوما می‌تونه از عوارض مصرف زیاد ویتامین E باشه.

  • کاظم جعفری نسب گفت:

    سلام
    مثانه ام پیش فعال است و مشکل تکرار ادرار و …آیا ویتامین e400 و مولتی ویتامین مثانه رو فعال مکنه

  • محمدورمزیار گفت:

    سلام‌من بخاطره دوره پرورش اندام یک بسته قرص ویتامین E400تهیه کردم و روزانه یک عدد مصرف میکنم امروز متوجه شده ام ک قرصها دچار چربی شده اند انگار روغن روی قرصها ریخته باشی الان میتونم این قرص رو مصرف کنم یا خیر

  • Elham گفت:

    سلام روز بخیر من کمبود ویتامین دارم
    دور چشمام سیاه هست مدتی است بینایی هم کم شده و پوست منم خشک است آیا میتوانم از ویتامین ای مصرف کنم ؟ روز چند عدد؟

    • admin گفت:

      سلام باید معاینه دقیق انجام بشه.
      حتی با این مشکلاتی که ذکر کردید شما نیازی به مصرف مکمل ویتامین ای نخواهید داشت و مقدار لازم این ویتامین را از راه غذا به دست میارید.
      اگر هم خواستید مصرف کنید برای شما ۱ الی ۲ قرص در ماه کافیه که میشه دو هفته یکی

  • کیا گفت:

    سلام خسته نباشید
    میخواستم بدونم برای کسانی که بدنسازی کار میکنند،مصرف روزانه یک عدد قرص ویتامین ای ۴۰۰ مشکلی بوجود میاره؟

    • admin گفت:

      سلام اگر بیماری زمینه ای خاصی ندارید، با این دوز نباید مصرف کنید

  • مریم ذهابی گفت:

    سلام ،آیا مصرف روزانه ی ویتامین ای ۴۰۰ برای کسی که کبدش چربه ،گرید ۲، صحیحه؟با توجه به مطلب بالا ماهی یه کپسول ۴۰۰ کافیه برای بدن .

    • admin گفت:

      سلام بله روزانه ۴۰۰ واحد تا حداکثر ۳ ماه.
      ولی دقت کنید راهکار اصلی درمان و جلوگیری از پیشرفت کبد چرب کاهش وزنه

  • فاطمه کریمی فرغ گفت:

    سلام مطالب بسیار عالی وکاربردی بود ممنون از توضیحات جامعتون.

  • کبری شیری گفت:

    سلام،من سرطان تیروییدداشتم جراحی شدم ویه دوره ۳۰میکرونی یددریافت کردم،آیامیتونم ویتامین ای مصرف کنم ؟چه مقداروچه دوزی؟

    • admin گفت:

      سلام بله مشابه یک فرد معمولی میتونید دریافت کنید
      هفته ای یک قرص ۴۰۰ یا ماهی ۲ تا قرص ۴۰۰

  • سارا ناصری گفت:

    سلام خسته نباشید من سینه راستم غده خوشخیم
    داره دکتر گفته باید عمل کنم میشه عمل نکنم ویتامین Eبخورم امکانش هست این غده آب بشه یا نه

  • سعید گفت:

    با سلام
    من شب برای خواب مشکل داشتم دکتر زولپیدم 10 و آلپرازولام 1 برام نوشتن البته کمی مشکل عصبی ترک اعتیاد هم داشتم واسه همین خیلی بد خواب شده بودم
    الان چهار ساله که این دو قرص رو متاسفانه مصرف میکنم
    آیا خوردن ویتامین ای در مکانیزم این دو قرص اثر میگذاره و باعث میشه اون دو قرص اثر خودشون رو از دست بدن
    البته ویتامین ای 400 رو هم دکتر بخاطر خواب رفتن دست و پاهام تجویز کردن روزی یک عدد و شش بسته 20 عددی هم برام نوشتن
    یادم رفته بود به پزشک در مورد استفاده از دو قرص دیگرم بگم
    ممنون میشم پاسخ بدین

    • admin گفت:

      سلام
      ویتامین ای تداخل خاصی با اون دو دارو نداره
      فقط نکته ای که هست نباید این دو دارو با هم اون هم برای مدت طولانی تجویز میشدن چون خطر وابستگی داره
      برای درمان اختلال بی خوابی خیلی بهتره اگر به روانپزشک مراجعه کنید

  • نیلوفر گفت:

    سلام دکتر برای کیست سینه من قرص ویتامین ای ۴۰۰ تجویز کردند.قرص ها ۵۰ عدد بود و تمام شده و من باز یک بسته دیگر تهیه کردم و دارم مصرف میکنم .آیا نیاز هست که هنوز ادامه بدهم یا همان پنجاه عدد کافی بوده؟

  • رقیه گفت:

    سلام وقت بخیر،۱۹سالم هست وبرای ترمیم جای جوش و رویش مو از ویتامینEدوز۴۰۰ هرروز بعداز نهار استفاده میکنم،مشکلی ایجاد نمیکنه و عوارض نداره؟
    واینکه برای روشن شدن پوست وتوپرشدن صورت هم موثرهست؟؟

    • admin گفت:

      سلام برای ترمیم پوست و مو یا زخم شما علاوه بر ویتامین E به ویتامین های A و C هم نیاز دارید
      همه این ها از طریق غذا به بدن شما میرسه بنابراین ویتامین E را همون یک دوره استفاده کنید کافیه…
      ولی تاثیری در توپر شدن صورت نداره

  • فرزاد گفت:

    سلام وقت بخیر، من ۳۷ سال سن دارم و دچار بیماری اختلال نعوض و کبد چرب گرید دو هستم، دکتر برام قرص ویتامینE 400 هر شب و مکمل مولتی دیلی هر روز و قرص تادافیل ۲۰ هر ۵ روز داده، می خواستم بدونم که مصرف هر روز ویتامین E برام مشکل ساز نمیشه؟ ممنون میشم جواب بدین

  • اشرف سعادتی گفت:

    سلام من چند ماه است قرص متوترکسات و هیدرو کلروکین برای روماتیسم مصرف میکنم و دکتر به من روزی یک عدد ویتامین ای 400 داده آیا مقدار دوز آن زیاد است ممنون

    • admin گفت:

      سلام خیر زیاد نیست
      معمولا دوره یگ تا دو ماهه تجویز میشه

  • ساره پرویزی گفت:

    سلام قرص ویتامین E زوایت 400 چه مدت باید استفاده کنیم تا تاثیر ببینم و برای بدنمون ضرر نداشته باشه
    و آیا برای شفافی پوست تاثیر دارد

    • admin گفت:

      سلام معمولا ویتامین هایی مثل E به صورت دوره ۲ ماهه تجویز میشه
      ضرری هم نداره
      بله در شفافی پوست نقش داره

  • Hasan گفت:

    سلام خدمت شما و خسته نباشید
    میخواستم بدونم مصرف ویتامینe واسه رشد و جلوگیری از ربزش مو تاثیر داره ؟
    نزدیک به سه ماه هم هستش کاشت مو انجام دادم

  • سمیره شادکامی گفت:

    سلام من کیست تخمدان دارم درضمن اینکه کم کاری تیروییدنیر دارم‌ دکتر برای ۶ماه ویتامین E400 تجوبر کرده اینو بخورم تا۶ماه کیستم ازبین میره؟
    ممنون ار بزرگوار

    • admin گفت:

      سلام خیر کیست از بین نمیره ولی ویتامین e به عنوان یک آنتی اکسیدان بهرحال تاثیر مثبتی میتونه داشته باشه

  • اکبر گل محمدی گفت:

    با سلام.
    بنده وزن کم کردم که منجر به لاغری صورتم شده. آیا استفاده از ویتامین E کمکی به چاق شدن صورتم میکنه؟

  • مریم دولابی گفت:

    سلام مادرم دچار آلزایمر خفیف شدن‌شنیدم که با دوز زیاد روزانه ویتامین ای مصرف کنند خیلی خوبه .نظر شما چیست سپاسگزارم

    • admin گفت:

      سلام از نظر عملی که نه ولی در مقالات دیدن ویتامین ای مفیده در روند آلزایمر

  • شهلا گفت:

    سلام.وقتتون بخیر.من حدود دو ماه هست مشکل زانو درد دارم.به دکتر ارتوپد مراجعه کردم برام قرص ویتامین ای ۴۰۰ هر روز یک عدد نوشته.آیا مشکل مسمومیت با خوردن روزانه یک قرص به وجود میاد؟دکتر برام دوماه تجویز کرده

  • یاسمن ابادیان گفت:

    سلام دکتر وقتتون بخیر . من کمبود ویتامین خاصی توی بدنم ندارم وب دلایلی باید سیستم ایمنی بدنم رو قوی کنم و میوه هم نمیخورم خیلی اب هم نمیخورم موهام هم خیلی ریزش داره میتونم روزی یکی ویتامین ای و ویتامین دی ۳ استفاده کنم ؟ چ چیزایی جز اینا سیستم ایمنی بدنم رو تقویت میکنه ؟

    • admin گفت:

      سلام بله، مصرف ویتامین d با تقویت سیستم ایمنی مستقیما ارتباط داره ولی در مورد ویتامین e بیشتر اثرات آنتی اکسیدانی داره تا اثرات ضد عفونت.
      روزی یک ویتامین e تا دو ماه کافیه
      در مورد ویتامین d باید ابتدا یه سطح چک کنید و بهتره حدود ۵۰ تا ۶۰ باشه.‌
      با نظر پزشک میتونید هفته ای یا هر ۴ روز یک قرص ۵۰۰۰۰ بخورید.

  • ابوالفضل ارام گفت:

    سلام و خسته نباشید.
    من هر ۳ ماه ۱ ماه کامل روزانه یک عدد ویتامین E400 مصرف میکنم بعد ناهار چون خوندم ب ویتامین جوانی معروفه و فوایدی داره خلاصه اینکه میخاستم بدونم ضرر داره؟ ۳۰ سالمه

  • فاطمه حسینی گفت:

    سلام
    وقت بخیر
    کیست سینه دارم و تقریبا دوهفته است ویتامین E 400 مصرف میکنم روزی یک عدد بدون تجویز پزشک
    لطفا راهنمایی بفرمایید. ممنونم

    • admin گفت:

      سلام تا 2 ماه مصرف کنید
      بیشتر نیازی نیست تاثیری هم نداره

  • زهرا گفت:

    سلام خسته نباشید. خواهرم پشتش خیلی جوش میزنه و همچنین موهاش خیلی موخوره داره بنظرتون با خوردن ویتامین E رفع میشه یا نه؟ برای جوشهاش هم هر چقدر دکتر رفته فایده نداشته و همچینن لک های جوشاش از روی پوستش نمیره. لطف میکنید توضیح بدین باید چکار کنیم؟

    • admin گفت:

      سلام برای این مورد به متخصص پوست مراجعه کنید چون لوسیون های دست سازی تجویز میکنن که میتونه مفید باشه
      تجویز دارو هایی مثل راکوتان هم باید با احتیاط تجویز بشه چون میتونه باعث تخمدان پلی کیستیک بشه

  • حسن قنبریان گفت:

    سلام از وقتی که گذاشتید خیلی ممنون

  • فاطمه حسینی گفت:

    از پاسخگویی شما صمیمانه تشکر میکنم خیلی لطف کردید🙏🏻🙏🏻

  • سعید گفت:

    سلام آزمایش اسپرم دادم دکتر چند قرص ویتامین نوشت برای 3 ماه توش ویتامین ای هم هست روزانه 1 عدد آیا ویتامین ای برای آزمایش دوباره تاثیری خواهد داشت؟

  • محیا گفت:

    سلام و وقت بخیر
    من همسرم آزمایش اسپرم دادن و یه مقدار مشکل داشت ازمایششون دکتر براشون ویتامین eوaنوشتن میتونه این دو ویتامین این مشکل اسپرم روحل کنه

    • admin گفت:

      سلام مشکل را به طور کامل برطرف نمیکنه.
      در مقالات دیدن تجویز ویتامین a و e برای فعالیت سلول های اسپرم زا و همچنین افزایش عمر اونها مفید بوده بهمین دلیل تجویز میکنن ولی اثر اثبات شده ای نداره.

  • محدثه گفت:

    سلام من چند ماه قبل برای تنظیم قاعدگی به پزشک مراجعه کردم بهم متفورمین و ویتامین e دادن و گفتن تا وقتی 5 کیلو وزنم کم بشه این دارو رو ادامه بدم بعد اینکه ۵_۶ کیلو وزنم کم شد دارو رو قطع کردم.قاعدگیم تنظیم شد. الان هنوز هم اضافه وزن دارم اشکالی نداره شبی یه قرص ویتامین e برای کاهش وزن استفاده کنم؟

    • admin گفت:

      سلام شما تخمدان پلی کیستیک دارید؟
      در واقع دارویی که باعث کاهش وزن شما میشه متفورمین هست. ویتامین e را به عنوان اثرات مفید و آنتی اکسیدانیش تجویز میکنن ولی برای درمان اصلی باید وزن کم کنید با ورزش یا دارو…
      اگر افزایش وزن دارید باید مجددا به پزشکتون مراجعه کنید

  • Mahdieh گفت:

    سلام و عرض ادب
    ببخشید من حدود ۸ ماهه که از کرونایی که گرفته بودم میگذره.به خاطر اختلال در حس بویایی و چشایی اکثر غذا ها رو نمیتونم بخورم و به همین دلیل بشدت کمبود ویتامین دارم دکتر انواعی از ویتامین برام تجویز کردن که یکیش ویتامین E هست.میخواستم بدونم روزی یک عدد نوشتن دوز ۴۰۰ میباشد؟چون هنوز تهیه نکردم

  • M گفت:

    من بدنسازی کار می کنم یه پسر بیست و سه ساله ام . هر چند روز یبار باید ویتامین ای ۴۰۰ بخورم ؟

  • علیرضا گفت:

    سلام. بنده قصد انجام عمل تخلیه چربی باکال رو دارم. جراح فک بهم گفت اگر ویتامین E مصرف کردی تا 6 ماه نمیتوانی این عمل رو انجام بدی! من در هیچ سایت خارجی این منع رو ندیدم. نهایت دو هفته اعلام شده است. حرف ایشان آیا درست هست؟ مصرفم هم در حد هر دو هفته یا هر ماه یک بار بوده.

  • peyman گفت:

    سلام دکتر عرض ادب سیروز کبدی دارم پلی سیتمی هم دارم میتونم ویتامین ای مصرف کنم قرص اسپرین با هیدروکسی روزانه یک عدد مصرف میکنم

    • admin گفت:

      سلام هیدروکسی را باید طبق دستور متخصص خون به دقت مصرف کنید چون شما به خاطر سیروز تون مستعد خونریزی و به خاطر پلی سیتمی در معرض لخته هستید.
      مصرف هر داروی دیگری از جمله ویتامین e نیز باید با نظر پزشکتون باشه

  • موسی عزیزی گفت:

    سلام من واسه کبدم یک سال ویتامین ای ۴۰۰ میخورم یک روز درمیان۱۰روز سرگیجه دارم میتونه عوارض ویتامین ای باشه ممنون از بابت راهنماییتون

    • admin گفت:

      سلام بله میتونه عارضه اش باشه
      بهتره به صورت دوره ای مصرف کنید

  • محمدصالح گفت:

    با عرض سلام خدمت شما
    حدود ده روز هست بابت مشکلی رفتم دکتر و ویتامین ای با تری فلوئوپرازین یک میلی گرم تجویز کردن بعد از شام بخورم ولی هر دفعه میخورم گلاب به روتون حالت تهوع شدید میگیرم،میخواستم بدونم علت این حالت چیه،آیا تداخل دارن باهم یا چیز دیگه ای،با تشکر از شما

    • admin گفت:

      سلام زمانش را تغییر بدید با فاصله از شام یا قبل از خواب بخورید

  • نیما یوسفی گفت:

    سلام،من برای مشکل مو و پوست به متخصص مراجعه کردم.ایشون هم برای من ویتامین E چهارصد واحدی روزانه و ویتامین A ۵۰۰۰۰ اونم روزانه تجویز کردن،مشکلی نداره مصرف کنم؟تشکر

  • مارال نظری گفت:

    سلام من کیست کبددارم وهمچنین پولیپ رحم برای کیست کبدم دکترویتامینEتجویزکرده روزی یکی
    اماالان تقریبا10روزه خونریزی شدیددارم بهنظرشماربطی به این داروداره

  • عطائی گفت:

    سلام من ب خاطر پریودی نامنظم دکتر زنان رفتم آزمایش خون و سونو رحم دادم سالم بود دکتر برام ویتامین ای 400 با روغن گل مغربی تجویز کردن حالا رو بسته ویتامین ای رو خوندم نوشته برای کسانی که بچه شیر میدن با نسخه پزشک منم ب دکتر نگفتم شیر میدم خواستم بدونم بره بچم ضرر داره درضمن بچم کمبود پلاکت داره

  • حمید ستوده گفت:

    با سلام و احترام
    بنده بندرت مصرف ویتامین داشتم و کلا پوست خشکی دارم مخصوصا پاشنه پا که ترک دارد و ضعف عضلانی در پا و بی حالی دارم و لاغر هستم. مصرف ویتامین E400 کمکی میکند ؟؟
    با تشکر

    • admin گفت:

      سلام بله میتونید مصرف کنید.
      به شرطی که مشکل گوارشی یا کبدی شدید نداشته باشید

  • محمداحمدی گفت:

    سلام ممنون میشم راهنمایی بفرمایید
    دختر۹سالم موهاش شپش زده داروخانه شامپوداده وقرص ویتامین ای ۴۰۰داده وگفته هفته ی یکباربخوردوروزی یک عددهم گفتن خودم ویک روزدرمیان هم همسرم بخوردمامشکلی هم نداریم به نظرتون ادامه بدیم یانیازی نیست
    سپاسگزارم راهنمایی بفرمایید

    • admin گفت:

      سلام ویتامین e که داروی شپش نیست. اعضای خانواده هم نیاز به داروی پیشگیری ندارن.
      ولی شامپو نگفتید چی براتون تجویز کردن تکنسین داروخونه (!!)
      از خودشون سوال بفرمایید

  • احسان هنرور گفت:

    سلام وقت بخیر
    من قرص ویتامین ایی دوز ۴۰۰ /۵روز ۱عدد
    ویتامین سی هر روز
    امگاسه هفته ای ۱ بار
    زینک پلاس ۲روز یه بار

    و رژیم غذایی رفتم مولتی ویتامین و قرص چاقی میخورم
    ممکنه از این دارو ها باشه؟
    ۱ماه سرگیجه دارم همه ازمایشات و دکتر رفتم
    ممکنه کمکم کنید؟

    • admin گفت:

      سلام منظورتون سرگیجه است؟
      قرص چاقی را نگفتید چی استفاده میکنید…
      باید دید سرگیجه شما حقیقی هستش یا کاذب ولی این دارو ها علتش نیست

  • sama hmz گفت:

    سلام مربی باشگاهم برام یک رژیم غذایی داده و گفته یک روز در میون یک عدد ویتامین e مصرف کنم و روزایی که قرص نمیخورم مایع داخلشو به صورت بزنم بابت جلو گیری از چروک آیا تاثیر داره ؟

    • admin گفت:

      سلام خیر
      چروک پوست را از بین نمیبرد، باید از لوسیون ها یا فراورده های موضعی مثل کرم حاوی ویتامین e استفاده کنید

  • علی احمدی گفت:

    سلام ببخشید ویتامینE واسه بهبود کبد چرب موثره؟

  • علی گفت:

    سلام ببخشید من میخوام یه دوره ویتامین e دوز 400 بخورم بدنسازی هم ب طور مرتب کار میکنم میخوام بدونم اگه روزانه مصرف کنم ب مدت 2 ماه مشکلی پیش میاد یا بهتره یک روز در میان مصرف شه کدوم بهتره

    • admin گفت:

      سلام اگر رژیم غذایی متناسب و تنظیم هست میتونید هر روز استفاده کنید اگر خیلی چربی استفاده میکنید یک روز در میان

  • منوچهر افضل گفت:

    سلام. بنده 47 ساله هستم، کرختی و گزگز در ناحیه پاها و همینطور انقباض و درد شدید در ناحیه عضله ساق پا دارم . دکترها با تخصص های مختلفی مراجعه کردم. آیا ویتامین Eکمکی میکنه ؟

    • admin گفت:

      سلام ویتامین e کمک چندانی به شما نمیکنه چون علت این درد و گزگز باید مشخص بشه و احتمالا با توجه به سن و شیوع، دیسک مطرح باشه برای شما که باید‌ برای تشخیص mri بشید

  • Saied گفت:

    سلام وقت بخیر
    من مشکل التهاب پروستات دارم
    ورزش بدنسازی هم انجام میدم
    مربی من برای من قرص ویتامین E دوز ۴۰۰ نوشته که هرروز بعداز ناهار مصرف کنم آیا برای پروستاتم مشکلی نداره؟

  • نورا حمیدی گفت:

    سلام وقت بخیر
    من ریزش مو دارم و میخواستم ویتامین e400 رو یک روز در میون مصرف کنم
    سوالم اینه که این مقدار کافیه یا زیاده روی به حساب میاد ؟

    • admin گفت:

      سلام نه مشکلی نیست
      معمولا طی دوره ۲ ماهه و محدود تجویز بشه مشکلی نداره

  • پارمیدا گفت:

    سلام ببخشید من ۱۵ سالمه و خیلی جوش دارم و به خاطر اینکه پوستم زیاد با جوش آسیب دیده ویتامین e400 رو به پوستم میمالم ایا هر روز استفاده کنم خطری پیش نمیاد یا کی باید مصرف کنم؟؟
    بعد اینکه برای پوستم برای جوش ها مناسبه؟؟؟

    • admin گفت:

      سلام معمولا برای درمان جوش ندیدم جایی ویتامین e تجویز بشه ولی خب ویتامین e موارد استفاده زیادی در زخم ها و خیلی از بیماری های پوستی داره
      مصرف کردنش ضرری نداره

  • Mitra گفت:

    دکتر برای کیست سینه هم ویتامین ۴۰۰ E تجویز کردن و هم روغن گل مغربی هرروز از هرکدام یک عدد، میخواستم بدونم از اونجایی که روغن گل مغربی خودش حاوی ویتامین E هست. دوز مصرفی این ویتامین زیاد نیست برام؟ و اینکه مصرفش با قرص L-D مشکلی نداره؟

  • سحر صحنه گفت:

    سلام
    من سینه راستم ۳عدد کیست دارم و دکتر برام ویتامین ای ۴۰۰ و روغن گل مغربی نوشتن روزی ۱عدد از هرکدوم.
    ایا اندازه کیستها کوچیک میشه با ویتامین ای، اصلا روغن گل مغربی اینجا برا چیه؟ چون من بجز کیست سینه هیچ مشکلی نداشتم.
    البته ۳تا داروخونه ک رفتم گفتن داروییکه نوشته رو نداریم و فقط۲۰عددش ۸۴۰تومنه حدودا، ۲تا داروخوه دیگه رفتم گفتم این همون داروی تطبیقیش ویتامی ای هست. دارویی که رو سیستم زده هم عکسشو دارم

    • admin گفت:

      سلام این کیست ها در واقع درمانی نداره و بیشتر باید تحت نظر باشن
      ولی گل مغربی و ویتامین e چون طبق یه سری مقالات دیدن اثر خوبی داشته معمولا برای مریضا تجویز میکنن

  • حیدر گفت:

    سلام ببخشید من دیسک کردن دارم اندکی بیرون زدگی دیسک.دکتر ارتوپد ویتامین ای 400هفته ای 3 عدد تجویز مردن به همراه کپسول آووسی. الان بعد مصرف اینا دچار پرش عضلات و مورمور شدن صورت شدم حتی پام هم درد میاد. از عوارض لین کپسول هست یا نه؟

    • admin گفت:

      سلام خیر از عوارض کپسول نیست شما باید در کنار اینا برای بهبود این گزگز چند عدد نوروبیون با فاصله یک هفته تزریق کنید و همین طور b1 و فولیک اسید تا این علایم بهتر بشه

  • مریم گفت:

    سلام وقت بخیر من تخمدان پلی کیستیک دارم ویتامینe 400 رو چه مدت مصرف کنم؟ هرروز میخورم

  • ملینا بهارلو گفت:

    سلام دکتر وقت بخیر باید هر روز ویتامین‌ E را مصرف کنیم یا یک بار دی هفته

  • نورالدین زنگنه گفت:

    سلام دکتربرام ویتامین۴۰۰ ای تجویز کرده میخورم فشارخون می‌ره بالا آیا دوز ۴۰۰ برای من که فشار دارم زیاد نیست؟

    • admin گفت:

      سلام نه مشکلی نیست
      اگر داروی فشار را به موقع میخورید و فشارتون کنترله مشکلی نداره

  • لیلا گفت:

    سلام من جدیدا زخم دهانه رحم گرفتم .‌‌دکتر رفتم و کلی انتی بیوتیک داد و مصرف میکنم. به نظرتون خوردن ویتامین e و زینک روزانه سیستم ایمنی بدنمو بالا میبره ؟‌

    • admin گفت:

      سلام تاثیر داره ولی نه اونقدر زیاد
      تاثیر رژیم غذایی سالم در تقویت سیستم ایمنی خیلی بیشتر از مکمل هاست