مجله پزشکی-سلامت ایرانیان آمریکا
ads

آمار آنلاین و لحظه‌ای کرونا در ایران و جهان

آمار مبتلایان به ویروس کرونا در ایران و سراسر دنیا را از مجله پزشکی سلامتی سیب به صورت زنده و لحظه ای مشاهده نمایید.

پارامترهای آمار لحظه ای کرونا

همانطور که مشاهده می‌کنید، این آمار آنلاین کرونا که هم به صورت جهانی و هم به تفکیک کشورها ارائه شده است یک سری از پارامترهای خاص را شامل می‌شود که شاید برای همه افراد چندان قابل درک نباشند. از این رو، در این بخش پارامترهای جدول آمار لحظه ای کرونا در جهان را به صورت تک تک مورد بررسی قرار خواهیم داد.

آمار لحظه ای کرونا در جهان

آمار لحظه ای کرونا در جهان که در ابتدای صفحه ارائه شده است و یک نمونه از آن را در پایین می‌بینید (این تصویر تنها یک نمونه است و برای مشاهده آمار به روز رسانی شده به بالای صفحه مراجعه نمایید)، یک خلاصه از آمار آنلاین کرونا در جهان است که در آن به تعداد کل جانباختگان، تعداد کل بهبود یافتگان، تعداد کل مبتلایان، تعداد کل کشورهای درگیر و همچنین تعداد کل بیمارانی که در سراسر جهان هنوز بر روی تخت بیمارستان‌ها در حال مبارزه با کرونا هستند را نشان می‌هد.

آمار-کرونا-آنلاین

آمار و ارقامی که در این قسمت مشاهده می‌کنید وضعیت آنلاین کرونا در جهان را از ابتدا شیوع این بیماری گزارش می‌کنند و بیانگر بازه زمانی خاصی نیستند. به عنوان مثال، تعداد جانباختگان بیانگر تعداد افرادی است که از ابتدا شیوع ویروس کرونا با تا به این لحظه جان خود را از دست داده‌اند.

آمار آنلاین کرونا در جهان به تفکیک کشورها

در بخش دوم شاهد آمار آنلاین کرونا به تفکیک کشورها هستیم که در لیست آن‌ها آمار لحظه ای کرونا در ایران نیز دیده می‌شود. پارامتر‌های این جدول به ترتیب از راست چپ عبارتند از:

پارامترهای Country و Flag

پارامترهای Country و Flag بیانگر نام و پرچم کشورها در جدول آمار آنلاین کرونا هستند. اگر تمایل دارید که در این جدول بدون اتلاف وقت به سراغ یک کشور خاص بروید می‌توانید نام آن را  در قسمت جستجویی که در بالا جدول قرار دارد وارد کنید.

پارامتر Total Cases

پارامتر Total Cases در جدول آمار آنلاین کرونا در جهان به مجموع بیماران کرونا از ابتدا شیوع این بیماری در سال 2019 اشاره دارد. در این بخش تنها کسانی جز آمار به حساب می‎‌آیند که تست کرونا آن‌ها مثبت اعلام شده و به تایید مقامات بهداشتی کشور خودشان رسیده باشد.

پارامتر New Cases

پارامتر New Cases به افرادی اشاره دارد که در 24 ساعت گذشته تست کرونا آن‌ها مثبت اعلام شده است.

پارامتر Total Deaths

آمار تعداد کسانی که در هر کشور از ابتدا شیوع کرونا جان خون را از دست داده‌اند به این بخش جدول وضعیت آنلاین کرونا در جهان اضافه می‌شود.

پارامتر New Deaths

این پارامتر بیانگر تعداد افرادی است که در هر کشور طی 24 ساعت اخیر جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا است دست داده‌اند.

پارامتر Total Recovered

در جدول آمار آنلاین کرونا ستون Total Recovered مجموع افرادی که در کشور مورد نظر توانسته‌اند ویروس کرونا را شکست دهند و از این بیماری رها شده‌اند را نشان می‌دهد.

پارامتر Active

پارامتر Active در جدول آمار لجظه‌ ای کرونا در جهان به تعداد افرادی اشاره دارد که کماکان به ویروس کرونا مبتلا هستند.

پارامتر Critical

این پارامتر تعداد دسته‌ای از مبتلایان به کرونا را نشان می‌دهد که حال آن‌ها وخیم گزارش شده و در وضعیت بحرانی قرار دارند.

پارامتر Total Tests

پارامتر Total Tests در جدول آمار آنلاین جهانی کرونا به تعداد تست‌های انجام شده بر روی افراد را در کشور مورد نظر اشاره دارد.

پارامتر Case/1m

در این ستون جدول آمار لحظه ای کرونا در جهان، متوسط تعداد مبتلایان که ماهیانه در هر کشور گزارش می‌شود آمده است.

پارامتر Death/1m

ستون Death/1m نشان دهنده متوسط تعداد افرادی است که در هر کشور جان خود را از دست داده‌اند.

پارامتر Test/1m

این ستون در جدول آمار کرونا نشان دهنده متوسط تعداد تست‌های کرونا انجام شده در یک کشور است.

پارامتر Population

این پارامتر جمعیت هر کشور را نشان می‌دهد.

آمار لحظه ای کرونا از کجا می‌آید؟

مسئولین بهداشتی کشورها روزانه آمار مربوط به کرونا در کشور خود را اعلام می‌کنند. این آمار اعلام شده به ثبت سازمان جهانی بهداشت می‌رسد؛ سپس خود این سازمان و خبرگزاری‌های مختلف آن را انعکاس می‌دهند.

آیا صفر بودن آمار کرونا یک کشور به معنای عدم شیوع این ویروس است؟

همانطور که در جدول مشاهده می‌کنید، برخی پارامتر‌ها یا همه آن‌ها در بعضی کشورها صفر است. با این حال، این صفر بودن آمار به این معنا نیست که در کشور مورد نظر اصلا کرونا وجود ندارد بلکه دلیل آن این است که متاسفانه بعضی از کشورها از ارائه آمار کرونا خود داری کرده و شفافیت لازم را به خرج نمی‌دهند.

کلام آخر

جدول آمار لحظه‌ ای کرونا در ایران و جهان هر لحظه در حال به روز رسانی است و شما می‌توانید آمار مربوط به هر کشوری که می‌خواهید را از طریق این جدول در مجله پزشکی سلامتی سیب مشاهده کنید. این جدول می‌تواند کارنامه خوبی از عملکرد هر کشور در مقابل این بیماری به حساب آمده و بیانگر قدرت سیستم درمان کشور مورد نظر باشد. خوشبختانه با همه گیری واکسیناسیون کرونا آمار این بیماری روز به روز در سراسر جهان در حال کاهش بوده و امید است که به زودی شاهد ریشه کن شدن ویروس کرونا باشیم.