مجله پزشکی-سلامت ایرانیان آمریکا
ads

چند روش ساده برای یافتن غذاهای سالم تر در فروشگاه به توصیه انجمن قلب آمریکا

تاریخ ارسال : ۰۷ مهر ۱۳۹۶

نکات-مهم-برای-خرید-از-فروشگاه

امروزه با تنوع شگفت انگیز مواد غذایی در فروشگاه ها و رقابت شدید بین تولید کنندگان برسر به دست آوردن مشتری، انتخاب بین فرآورده های مختلف خوراکی و نوشیدنی سخت تر گردیده است. خوشبختانه اجباری شدن نصب برچسب اطلاعات تغذیه ای یا Nutrition Facts کمک شایانی به مشتریان در جهت اجتناب از سردرگمی درانتخاب محصولات سالم تر می نماید. انجمن قلب آمریکا چند توصیه مهم رادر این ارتباط به خریداران پیشنهاد می دهد.

  1. همواره برچسب روی مواد غذایی (Nutrition Facts) را به دقت بخوانید. حتی در مورد فرآورده هایی که عباراتی نظیر ارگانیک (Organic) و سالم (Healthy) روی آن ها نوشته شده است، اگر برای خرید فرآورده مورد نظر یک یا چند انتخاب وجود دارد، کمی وقت بگذارید و روی آن ها را بخوانید و با هم مقایسه کنید. بهترین انتخاب، فرآورده ای است که مشخصات زیر را داشته باشد: کمترین میزان سدیم (Sodium)، کالری (Calorie)، قند (Sugar) و کلسترول (Cholesterol) را داشته باشد , چربی های ترانس (Trans Fats) نداشته باشد و میزان چربی های اشباع شده آن هم (Saturated Fats) کمترین باشد. میزان ویتامین بیشتر و یا مواد معدنی مانند کلسیم نیز ترجیح داده می شود.
  2. تا حد امکان ازسبزیجات و میوه های تازه استفاده نمایید ولی اگر آن ها در دسترس نیستند از فرآورده های خشک شده، کنسروشده بدون مواد نگه دارنده زیاد و یا یخ زده استفاده نمایید. هدف کلی این است که فقط به علت در دسترس نبودن سبزیجات و میوه ها ی تازه خود را از فواید سبزیجات و میوه ها محروم ننمایید. البته خوشبختانه در کالیفرنیا دربیشتر فروشگاه ها سبزیجات و میوه های تازه در همه فصول سال قابل دسترسی می باشند. به هرحال در هنگام خرید کنسروها بهتر است میوه ها و سبزیجاتی که در آب و یا شربت با غلظت کم نگه داری می شوند و یا کمترین میزان سدیم (Sodium) را دارند انتخاب کنید. از خرید میوه هایی که در شربت غلیظ و به همراه قند و یا نمک زیاد نگه داری می شوند اجتناب کنید.
  3. غذاهای حاوی دانه غلات به صورت کامل را خریداری نمایید. دنبال عبارت Whole Grain بگردید و یا عبارت Whole به اضافه نام دانه غلات مثلا دانه کامل گندم (Whole wheat) یا جودوسر یا بلغور به صورت کامل (Whole Oats) را جستجو کنید. این فرآورده ها می توانند به صورت نان، سریال (Cereals )، کراکر (Crackers)، نان تورتیا (Tortillas)، پاستا (Pasta) وسایر فرآورده های حاصل از غلات باشند. مزیت این محصولات این است که دانه غلات در آن ها به صورت کامل و به همراه پوست آسیاب می شوند و لذا مصرف کننده از خواص بسیار مفید پوست غلات محروم نمی گردد.
  4. در صورت وجود طرح و آرم (Logos) انجمن قلب آمریکا روی یک محصول می توان مطمئن بود که این فرآورده پیش نیازهای اولیه یک محصول سالم را دارد و تست های اولیه را در این ارتباط توسط انجمن قلب آمریکا گذرانده است. داشتن این آرم و طرح می تواند به افرادی که حوصله خواندن برچسب روی محصولات را ندارند و یا خواندن برچسب اطلاعات تغذیه ای (Nutrition Facts) و مقایسه آن ها با هم برایشان مشکل می باشد کمک نماید، ولی باید مراقب آرم های مشابه تقلبی در این زمینه بود. وجود عبارت American Heart Association و CERTIFIED در این آرم الزامی است.

در خاتمه باید یادآوری نمود که جدا از توصیه های انجمن قلب آمریکا، وجود عباراتی نظیر Organic ،USDA وNon GMO نیز می توانند اطمینان بیشتری را در زمینه سلامت محصول به خریداران دهند.

https://healthyforgood.heart.org/Eat-smart/Articles/5-Easy-Ways-to-Find-Healthier-Options-at-the-Grocery-Store

کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

ارسال نظر