مجله پزشکی-سلامت ایرانیان آمریکا
ads

چرا باید از لیزر موهای زائد استفاده کنیم؟ مزیت های این روش چیست؟

تاریخ ارسال : ۰۵ بهمن ۱۴۰۱

بسته به نوع دستگاه، نوع پوست،و بودجه و امکانات فردی می توان از انواع مختلفی از لیزر برای رفع موهای زائد استفاده کرد.

 

لیزر موهای زائد همیشه یکی از چالش های مهم در مراقبت های زیبایی و بهداشت شخصی بوده است. روش های مختلفی برای حذف دائمی و موقت موهای زائد وجود دارد که لیزر موهای زائد یکی از بهترین و محبوب ترین روش ها می باشد.
لیزر یکی از رایج ترین روش هایی است که برای از بین بردن موهای زائد از قسمت های مختلف بدن استفاده می شود. لیزر پرتویی از نور با خواص فیزیکی بسیار ویژه و مهم است.
سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) سال هاست که استفاده از لیزر را تایید کرده است و به طور کلی اثر اصلی لیزر موهای زائد کاهش تعداد موهای ناخواسته، کندی رشد و ریزش مو است. ریزش مو. در ادامه به معرفی انواع روش های لیزر موهای زائد و انواع دستگاه لیزر موهای زائد می پردازیم.
انواع دستگاه لیزر
بسته به نوع دستگاه، نوع پوست،و بودجه و امکانات فردی می توان از انواع مختلفی از لیزر برای رفع موهای زائد استفاده کرد. هر چه موها تیره تر و ضخیم تر باشند، پوست روشن تر، لیزر موثرتر است. بیشتر لیزرها روی موهای بلوند و صورتی تاثیر کمتری دارند و می توانند حدود 30 تا 40 درصد از این موها را کاهش دهند. موهای بلوند و روشن‌تر کاندیدای مناسبی برای لیزر برای کاهش موهای زائد نیستند و به جلسات درمانی بیشتری نیاز دارند.اگرچه لیزر برای حذف مو های زائد بی خطر است، اما به دلیل حساسیت انسان و موارد قانونی زیر، بهتر است از لیزر در دوران بارداری استفاده نشود.

کار این دستگاه ها بر اساس دو فناوری مختلف است:
1-سیستم های نوری لیزری:
این سیستم ها شامل دستگاه های الکساندریت، دیود و آنالوگ می باشد.

2- سیستم نوری لامپ زنون:
این سیستم ها شامل دستگاه های Elite و IPL می باشد.
سیستم نوری لیزری

 

فرآیند لیزر موهای زائد چگونه است؟

لیزر موهای زائد را برای همیشه کاهش می دهد. لیزر موهای زائد در صورت انجام صحیح و اصولی می تواند بین 70 تا 90 درصد موهای زائد را به طور دائم کاهش دهد. بنابراین می توان گفت لیزر باعث کاهش دائمی موهای زائد می شود و نه حذف دائمی آنها، زیرا انجام چنین کاری در دوره معینی از درمان تقریبا غیر ممکن و غیر ممکن است.
ناحیه مورد لیزر و ناحیه بدن و موهای ناخواسته آن چه کوچک و چه بزرگ باید دوره درمانی خاصی را طی کنند.
طول این درمان بسته به شرایط متفاوت است، اما مدت زمان استاندارد و پذیرفته شده برای لیزر موهای زائد 4-6 جلسه است که می تواند تقریبا 4-6 هفته طول بکشد.

مراحل رشد مو

موها رشته های بلندی هستند که از سلول های کراتینه شده تشکیل شده اند که از سطح پوست بیرون می آیند و اندازه آنها از نظر طول و عرض بسیار متفاوت است. هر مو دارای یک قسمت بیرونی به نام ساقه مو و یک قسمت داخلی به نام ریشه است که هر دو ساختار یکسانی دارند. مو از ساختار لوله ای واقع در اپیدرم به نام فولیکول رشد می کند.

فولیکول ها

فولیکول مو یک ساختار لوله‌ای شکل است که از سطح اپیدرم شروع می‌شود و به عمق بافت زیر جلدی ختم می‌شود. انتهای عمیق فولیکول منبسط می شود و پیاز مو را تشکیل می دهد.

انواع طول موج لیزر

لیزر یک نور تک رنگ با یک طول موج است. در لیزر موهای زائد عمدتاً نور لیزر توسط رنگدانه ملانین که به وفور در مو وجود دارد جذب می‌شود و باعث از بین رفتن سلول‌های تشکیل‌دهنده آن می‌شود، به همین دلیل است که هر چه موها ضخیم‌تر و سیاه‌تر باشند، ملانین بیشتری وجود دارد. لیزر بهتر جذب می شود و راحت تر از بین می رود.
ضمناً با توجه به اینکه ملانین در خود پوست نیز وجود دارد مقدار آن کمتر است یعنی هر چه بیمار سفیدتر باشد انرژی کمتری جذب پوست می شود و لیزر موهای زائد را کمتر می سوزاند.

چرا از لیزر موهای زائد استفاده می کنیم؟

استفاده از لیزر برای از بین بردن موهای ناخواسته به دلیل سرعت بالا، اثر طولانی مدت و حداقل عوارض جانبی، به روشی محبوب برای رفع موهای زائد تبدیل شده است.
در ادامه این گفتار مزایای اصلی و مهم لیزر موهای زائد شرح داده خواهد شد. سپس آن را با سایر روش های رفع موهای زائد مقایسه می کنیم و در صورت لزوم بهترین روش را برای از بین بردن موهای زائد بدن انتخاب می کنیم.
تاثیر بالا
لیزر به دلیل تاثیر زیاد نور یا نور لیزر و کاهش رشد فولیکول های مو، روشی است که در ناحیه وسیعی از پوست تاثیر بسزایی دارد.

صرفه جویی در زمان

از آنجایی که این روش آسان و بدون درد است، لیزر موهای زائد یک روش سریع، محبوب و ایمن برای از بین بردن دائمی موهای زائد است.

باعث کاهش سوزش پوست می شود

لیزر موهای زائد در مقایسه با سایر روش‌های حذف موهای زائد مانند نخ، موم داغ و غیره کمترین سوزش پوست را به همراه دارد.
پول را پنهان کنید
نتایج لیزر طولانی مدت هستند و حتی با اولین جلسه، می توانید نتایج مثبتی را مشاهده کنید. بنابراین قیمت آن نسبت به نتایج مثبت و تاثیر بالای آن کاملا مناسب و ارزان است.

به پوست آسیب نرسانید

لیزر موهای زائد تقریباً برای پوست بی ضرر است زیرا فقط فولیکول های مو را تحت تأثیر قرار می دهد و عوارض جانبی آن موقتی و قابل درمان است.

نتایج موثر و دائمی

این روش از بین بردن فولیکول های مو به روشی دائمی و موثر تبدیل می شود که پوستی درخشان، بدون مو و صاف را به شما می دهد.

سفید و صاف کردن پوست ناحیه لیزر

لیزر موهای زائد علاوه بر از بین بردن موهای زائد باعث روشن شدن پوست با لیزر نیز تا چند درجه می شود.

جلوگیری از رشد موهای درونی

یکی از مهمترین ویژگی های لیزر موهای زائد این است که حتی پس از برداشتن لیزر از ایجاد موهای زائد در زیر پوست جلوگیری می کند.

سخن آخر

در این مقاله ما به بررسی برخی از مهم ترین مزیت های لیزر موهای زائد پرداختیم و همچنین، در مورد برخی از مهم ترین دلایل استفاده از این روش نسبت به سایر روش حذف موهای زائد صحبت کردیم. امیدواریم که از این مقاله لذت کافی را برده باشید.

 

این مقاله یک رپورتاژ تبلیغاتی است و مجله پزشکی سیب هیچ مسئولیتی در قبال آن ندارد.

کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

ارسال نظر

Comments are closed.